Egoblog.cz - Petr Kobelka

Výstup na Králický sněžník

Dalším tipem na výlet je pěší výšlap na Králický Sněžník.

Tipy na výlet | Komentáře (0) | Shlédnuto 1596 × | Vloženo: 20. září 2012

Již delší dobu jsme se s přítelkyní chystali vyšlápnout nejvyšší vrchol CHKO Králický Sněžník. Nakonec se nám podařilo výlet uskutečnit začátkem září a zde je krátký článek.

Cestou necestou

Výlet začal ráno, když jsme v 9hod nabrali do auta přátele a vyrazili směr Jeseníky. Cesta byla pohodlná, silnice skoro prázdné a my plni optimismu směřovali k našemu vytouženému cíli. Jeli jsme podle trasy, kterou nám našel server mapy.cz. Tedy z Olomouce do Mohelnice a dál až do Zábřehu. Odtud jsme jeli směrem na Šumperk, ale hned za Zábřehem jsme zahnuli směr Olšany. Dále o Starého města a odtud už to byl jen kousek do Stříbrnice. Nejbližší civilizace od vrcholu na české straně. Tam jsme nechali auto u autobusové zastávky a vyrazili dobýt vrchol.

Hobití nory

Ačkoliv byl sotva začátek září a předpověď slibovala polojasno, po příjezdu jsme shledali, že bez pláštěnky to nepůjde. Naštěstí to bylo jen takové to horské mrholení a my vyrazili směle k vrcholu. Hned při začátku cesty jsme však shledali, že Peter Jackson se mýlil. Hobiti nežijí jen v románech J.R.R. Tolkiena, ale i u nás v Jeseníku.

hobiti_nora

První zastávka

Cesta na vrchol vede z počátku po silnici. Nejjednodušší je následovat asfaltku až k místu, které se jmenuje „Na návrší“.

na_navrsi_0

Je to horská chata u které se můžete najíst i napít. Zároveň je to první záchytný bot na celé trase. Od vesnice až k Návrší jsou to cca. 2 km, tedy asi půl hodinka chůze po asfaltce. Náročnější mohou jít i lesem, tam to odhaduji tak na hodinu chůze.

na_navrsi_1

Z Návrší už je to jen asi 6km cesty. Počítejte si ale asi 2 hodinky, jdete pěšky pořád do kopce. Trasa je dobře značená a neviděl jsem žádné místo, kde by jste mohli zabloudit. Prostě jdete pořád do kopce až ke značené odbočce. Asi po 1 km končí asfaltka a dál vede už jen prašná cesta. Tou dále pokračujete, stoupáte a začnete si užívat nádherný výhled na údolí.

cesta_nahoru

Pokračujeme až na vrchol

Ano, to co vidíte na fotce je opravdu cesta, po které jsme šli. Vypadá to trochu hrozivě, ale ve skutečnosti je to mnohem lepší. Po určité době uvidíte značenou odbočku z cesty na pěšinku. Ta z počátku vede do ještě horšího kopce, ale celkem rychle se to spraví a příjemnou procházku. Pokračujete dále přes vřesoviště a jen malý kus pod kopcem je jakási zbořenina. Stojí tam jen kamenné základy něčeho, co jsme odhadovali na horskou chatu. Po púvodu jsem nepátral, nás tam spíše upoutala socha slona pro štěstí.

slon_pod_vercholem

Odhalen pramen Moravy

Ano, opravdu tu začíná pramenit v Olomouci mohutná řeka Morava. Vodu jsem osobně ochutnal a byla moc dobrá (žádné následky :-)

pramen_moravy

Na vrchol už to je na délku asi jen 100 metrů, ale výškových tak 40m !! Půjdete vlevo od pramene nahoru vyšlapanou cestou, nebo budete sledovat ty davy lidí kolem Vás, nebo prostě podle ukazatele.

vrchol_dobyt

Vrchol jsme vyšlápli, dali si sváču a vyrazili zpátky k autu.

Cesta zpátky

Rozhodli jsme se, že zpátky půjdeme jinou cestou. Ta vede od jedné odbočky, kterou po cestě potkáte, po „modré“. Cesta je to klidná, oproti silnici tam skoro nikdo nebyl, za celou dobu jsme potkali jen asi 7 lidí.

Po cestě jsme narazili na další Adelin pramen. Voda byla dobrá, dokonce tam měli zarámovaný kontrolní vzorek se stavem vyhovuje.

adelin_pramen

Pak už jsme v půli cesty narazili na malou kapličku a to je celkem asi tak vše.

kaplicka

Po návratu do auta jsme jeli stejnou cestou zpět a v Olomouci jsme byli 18hodin večer.

Závěrem příspěvku

Je to opravdu pěkný výlet a kdyby bylo pěkné počasí mohl být ještě lepší.

Podobné články jako "Výstup na Králický sněžník"

Petr Kobelka | Egoblog.cz | Tvorba www stránek - www.petrkobelka.cz

Petr Kobelka
Autor je zkušeným web developerem a programátorem s více než 10 letými zkušenostmi. Pracuje jako programátor pro známou Olomouckou společnost zabývající se tvorbou internetových a intranetových řešení. Spolu se zaměstnáním pracuje na volné noze a zabývá se tvorbou internetových stránek. Ve volném čase rád fotí, jezdí na kole, plave a cestuje.