Egoblog.cz - Petr Kobelka

Tvorba www hry - doplňkové aktivity

Pokud chci mít a udržet hráče, jen hra samotná nestačí. Je třeba hru doplnit různými dalšími aktivitami, které přitáhnou hráčovu pozornost.


Webové hry | Komentáře (0) | Shlédnuto 954 × | Vloženo: 4. června 2014

Hra samotná nebude od hráče vyžadovat mnoho. Jen aby se občas přihlásil a něco někde udělal. Myslím si ale, že to hráče přestane brzi bavit, i když bude zajímavý příběh. Půjde totiž o rutinu, každé ráno se přihlásit, něco naklikat, něco koupit a prodat a co pak dál?

Mikro hry

Jedna z možností jsou mikro hry. Může to být např. jednoduché pexeso s motivy hry, nebo příběhu. Nebo to může být zajímavý kvíz z prostředí hry (v tomto případě star treku). Pro začátek je to mnoho možností. Dále je velmi zajímavým nápadem možnost "náhodných událostí", kdy např. při každém přepočtu je podle ěnjaké nastavené pravděpodobnosti hráči oznámena nějaká událost. Nalezli jste vrak lodi a získali z něj nějakou technologii, nebo se např. podařilo vycvičit více vojáků.

Důležité je ale zakomponovat i negatovní události. Pokud má být hra hráči blízká, musí se přibližovat realitě. Neexistuje svět, kde je vše jen v pořádku a vše se daří. To by byla celkem nuda.

Bude ti hráčům stačit?

Samozřejmně ne. Musí následovat nějaká odměna. Bez toho nebude nikdo mikro hry hrát, nebo to jen zkusí a pak ho to hend přestane bavit. Mým cílem je ale hráče udržet a ideálně s čase rozšiřovat jejich řady.

Odměny za mikro hry

Odměny samozřejmě musí odpovídat náročnosti mikro hry. Pokud hru dohrajete za 5 minut, není možné, aby hráč získal nějakou super planetu, nebo flotilu lodí. To by se brzy namlsal a chtěl by více.

Pokud ovšem zodpoví kvíz, u nějž musí třeba 30 minut sedět a přemýšlet, nebo shánět informace na internetu, pak si super odměnu zaslouží.

Bonusové mise

možná jsem to ještě nepsal, ale hodně aktivity bude ve hře směrem hráč-vesmír. Hráč bude vysílat svoje flotily na různé mise a získávat různé odměny. Čím náročnější mise, tím lepší odměna :-)

Závěrem

Myslím si, že hodně webovým hrám tato část chybí. Někde je to dobře, ale většinou to bude škoda, protože pak si hráče nehýčkají a Ti jim odcházejí. Celý koncept mikroher je třeba ještě domyslet a naplánovat, navíc se musí vše implementovat postupně, aby pro hráče byl stále nový obsah.

Máte nějaké jiné, další nápady? Podělte se o ně.

 

Podobné články jako "Tvorba www hry - doplňkové aktivity"

Petr Kobelka | Egoblog.cz | Tvorba www stránek - www.petrkobelka.cz

Petr Kobelka
Autor je zkušeným web developerem a programátorem s více než 10 letými zkušenostmi. Pracuje jako programátor pro známou Olomouckou společnost zabývající se tvorbou internetových a intranetových řešení. Spolu se zaměstnáním pracuje na volné noze a zabývá se tvorbou internetových stránek. Ve volném čase rád fotí, jezdí na kole, plave a cestuje.

Komentáře

E-mail je potřeba pouze pro vygenerování Gravataru!

Oups, žádné komentáře? Buďtě první !!!

Blog píše Petr Kobelka

Petr Kobelka - egoblog.cz

Žádám všechny, kteří mají zájem vkládat komentáře, aby se řídili pravidly NETikety. Komentáře, porušující tato pravidla můžou být bez varování smazány.