Egoblog.cz - Petr Kobelka

Tvorba webové hry - technologie

V dnešním postu se podíváme podrobněji na technologie uvažované pro tvorbu webové hry. Projdeme si vše od programovacího jazyka až po HTML.


Webové hry | Komentáře (0) | Shlédnuto 1483 × | Vloženo: 10. prosince 2013

V minulém postu Budu tvořit webovou hru jsem Vám sdělil touho vytvořit webovou hru. ta by měla být jednoduchá a zároveň hezká a zábavná. Dnes se podíváme na technologie, které k tomu budu používat. Je možné, že se v budoucnu něco změní a budu potřebovat něco dalšího. To bych Vám ale napsal v novém postu.


zdroj: http://kotaku.com/5837653/what-free to play-means-to-star-trek-online-players

Webhosting nebo server

Tohle byla dost jednoduchá volba. Vzhledem k tomu, že tvorbu této webové hry považuji zatím za fanouškovskou záležitost, nepočítám s tím, že by o ni byl ze začátku velký zájem, pokud nějaký bude :-) Takže základní hosting bude pro začátek bohatě stačit. Vlastně nebudu potřebovat nic jiného než prostor pro data, spouštění php, databázi a automatickou úlohu (CRON) pro hromadné výpočty.

O serveeru se dá uvažovat až v případě, že by si na to ta hra sama dokázala vydělat - s čímž zatím nepočítám, dělám to pro zábavu. A nebo by byl nápor hráčů tak velký, že by to hosting nedokázal utáhnout. Uvidíme co mi budoucnost přinese.

Programovací jazyky

Mojí první a jedinou volbou je jazyk PHP. Vše okolo PHP začalo někdy v roce 1994 a od té doby nabral jazyk PHP mnoho a mnoho vyznavačů a prorgamátorů. Není se čemu divit, vše se v něm velice jednoduše a rychle píše a výsledky vidíte v podstatě okamžitě. Mojí Volbou byl z toho důvodu, že v něm pravuji někdy od roku 1999 a mám jej v krvi.

Pokud bdue hra v budoucnu úspěšná a měla by tendence se rozrůstat co do počtu hráčů, budu uvažovat o buď o HipHop, nebo jej přepíšu do Pythonu, který je oproti PHP mnohem rychlejší.

Dalším důvodem volby php je rozšířená podpora na webhosingu. Skoro všechny hostingy, které pro začátek uvažuji mají jako hlavní platformu LAMP, což mi vyhovuje.

CRON - automatické spouštění

CRON je softwarový nástroj pro automatické spouštění úloh v požadovaný čas. Např. mu řeknu, že 4 x denně má spustit nějaký skript, který bude obsahovat kódy pro výpočet přepočů apodobně. Je to velmi efektiovní nástroj, který se hodí např. pro e-mailové rozesílky.

Nastavíte úlohu na rozeslání někdy v noci, kdy je nejmenší vytížení serverů a úloha proběhne rychleji a vy nemusíte vstávat kvůli spuštění skriptu.

HTML + CSS

Pro prezenční vrstvu budu používat HTML (nebo už HTML5?) a CSS styly pro úoravu vizuiální stránky. K tomuto netřeba mnoho psát, všichni to známe, nebo to lehce najdeme.

Nette framework

Chci mít s psaním co nejméně potíží abych se mohl věnovat tomu důležitému - tvorbě herních mechanismů, příběhů apodobně. Proto chci využít framework Nette, který v podstatě splňuje vše, co pro tuto úlohu potřebuji. Více informací o tom, co je to framework, nebo Nette.

Javascript - JQuery

Atraktivní hru dělají aktivní prvky ve stránce - když tam něco běhá, nebo se něco děje. Přesně k tomuto budu využívat jazyk Javascript, konkrétně knihovny JQuery a JQuery UI. Podrobnější informace o tom, jaké pluginy a proč Vám přinesu až začnu psát zdrojové kódy.

Momentálně věnuji maximum času přemýšlení nad ekonomikou webové hry a jejím fungováním obecně. Nějaké informace Vám dám v některém z příštích postů.

Podobné články jako "Tvorba webové hry - technologie"

Petr Kobelka | Egoblog.cz | Tvorba www stránek - www.petrkobelka.cz

Petr Kobelka
Autor je zkušeným web developerem a programátorem s více než 10 letými zkušenostmi. Pracuje jako programátor pro známou Olomouckou společnost zabývající se tvorbou internetových a intranetových řešení. Spolu se zaměstnáním pracuje na volné noze a zabývá se tvorbou internetových stránek. Ve volném čase rád fotí, jezdí na kole, plave a cestuje.

Komentáře

E-mail je potřeba pouze pro vygenerování Gravataru!

Oups, žádné komentáře? Buďtě první !!!

Blog píše Petr Kobelka

Petr Kobelka - egoblog.cz

Žádám všechny, kteří mají zájem vkládat komentáře, aby se řídili pravidly NETikety. Komentáře, porušující tato pravidla můžou být bez varování smazány.