Egoblog.cz - Petr Kobelka

Google Analytics - sledování údálostí pro programátora

Dnes vám krátce ukážu, jak jednoduše implementovat sledování údálostí pro Google analytics. Sledování údálostí je realizováno kliknutím na odkaz!


SEO | Komentáře (0) | Shlédnuto 841 × | Vloženo: 21. dubna 2015

Základním požadavkem pro úspěšné dosažení cíle je programátor, který alespoň malinko vidí do Javascriptu a ideálně do JQuery knihovny, která je tu použita pro ukázky kódu.

Poměrně často ve firmě přijde požadavek na sledování kliknutí na některý odkaz, nebo některé odkazy. Tohle už jednoduše nedokážete tím, že umístíte sledovací kód do patičky stránky. V tuto chvíli přichází na scénu programátor a Javascript.

Jak sledovat kliknutí Google Analytics na odkaz

Základní myšlenkou je odchytit kliknutí na odkaz, poslat událost do Google Analytics a následně přesměrovat návštěvníka na požadovanou stránku. To vše se děje na úrovni Javasciptu. Nic dalšího není třeba.

$('#odkaz-na-ktery-jsem-klikl').on('click', function()
{ 
  if (typeof ga !== 'undefined')
  { 
    ga('send', 'event', 'kategorie', 'akce', 'parametr'); 
    var start = new Date().getTime(); 
    while (new Date() < (start + 500/1000));
  } 
});

To je celý kód. Opravdu jednoduchý, že? Základní predispozicí je, že máte v patičce načten konverzní kód od Google Analytics. Tam, jak se píše var start, řešíte časovou smyčku. V momentě, když by jste toto neudělali, nemusel by Javascript mít dostatek času na odeslání události, která by se vám pak nezaznamenala. Syntaxe 500/1000 říká, že javascript má počkat 0,5 sec než se provede další událost. V tomto kódu není nic dalšího a proto se dokončí přesun na odkazovanou stránku..

Celé klinutí je navázáno na konkrétní odkaz pomocí jeho ID. Stejně to ale funguje i CSS třídami a můžete tímto postihnout několik odkazů najednou.

Jak sledovat kliknutí Google Adwords

Tohle už je malinko složitější, ale když budete alespoň trochu hledat např. na Google, najdete potřebný návod. Opět je na scéně Javascript. Kdo by to čekal, že? Celá myšlenka spočívá ve vytvoření obrázku, který má jako zdroj konverzní URL.

$('#odkaz-na-ktery-jsem-klikl').on('click', function()
{
  if (typeof ga !== 'undefined')
  {
    var image = new Image(1, 1); 
    image.src = "//www.googleadservices.com/pagead/conversion/******/?label=nejaky_label&guid=ON&script=0";
    var start = new Date().getTime();
    while (new Date() < (start + 500/1000));
  }
});

V kódu je vidět, co jsem popisoval výše + jsem opět přidal časovou smyčku, aby měl Javascript dostatek času na zpracování události.

Podobné články jako "Google Analytics - sledování údálostí pro programátora"

Petr Kobelka | Egoblog.cz | Tvorba www stránek - www.petrkobelka.cz

Petr Kobelka
Autor je zkušeným web developerem a programátorem s více než 10 letými zkušenostmi. Pracuje jako programátor pro známou Olomouckou společnost zabývající se tvorbou internetových a intranetových řešení. Spolu se zaměstnáním pracuje na volné noze a zabývá se tvorbou internetových stránek. Ve volném čase rád fotí, jezdí na kole, plave a cestuje.

Komentáře

E-mail je potřeba pouze pro vygenerování Gravataru!

Oups, žádné komentáře? Buďtě první !!!

Blog píše Petr Kobelka

Petr Kobelka - egoblog.cz

Žádám všechny, kteří mají zájem vkládat komentáře, aby se řídili pravidly NETikety. Komentáře, porušující tato pravidla můžou být bez varování smazány.