Egoblog.cz - Petr Kobelka

Budu tvořit webovou hru - STAR TREK

Ano, už nějakou dlouho chvíli o tom přemýšlím a nakonec jsem se dokopal k tomu ji vytvořit.


Webové hry | Komentáře (0) | Shlédnuto 999 × | Vloženo: 23. listopadu 2013

Motivace k tvorbě

V podstatě půjde o jednoduchou "textovou" - žádný flash - hru z prostředí světa STAR TREK. Hra bude ne nepodobná http://www.stargate-game.cz/, ale bude ve více aspektech odlišná. Mě osobě se hry tohoto typu velmi líbí. Je to jednoduché, stačí pár minut denně a budujete velké impérium, federaci, říši ... . Hlavním motivačním prvkem ale pro mě je vyzkoušet si to. Ne že bych na to měl hodně času, právěže nemám, ale to mi nebrání o tom přemýšelt a shánět podklady.

Idea - o čem by webová hra měla být

Prvotní myšlenkou je galaxie se třemi názorovými skupinami - Federace planet, Klingonská říše a Romulanské impérium. Takovým tajným chytákem bude 4. skupina jistých technicky vysvělých a ne právě společenských bytostí, které budou narušovat poklidný vesmír a útočit na tyto tři skupiny. Ano jde o .... .

Vím, že o tento typ her není moc velký zájem, ale stejně. Dělám to hlavně pro radost a pro rozvoj svých znaloastí a dovedností.

Technologie pro tvorbu webových her

Celkem jednoduché - PHP + databáze. To poběží na nějakém hostingu. Počítám s max. desítkami hráčů, takže by to neměl být problém. Nosnou konstrukcí bude Nette framework, což mi ušetří hodně práce. Grafika bude volně dostupná, nebo tvořená od známých, nebo domluvených grafiků. Platforma bude dle webhostingu - počítám s Linux+Apache.

První přemýšlení o tvorbě webové hry

Když jsem žačal o hře přemýšlet, hned jsem rozvíjel, co vše by mohla mít, co by měla umět a co by mohlo návštěvníky bavit. Např. u surovin jsem hned ze začátku načrtl tyto

  • dilithium
  • kov
  • latinium
  • credity

Dilithium pro stavbu lodí, kov opět pro stavbu lodí a budov. Latinium jako takové bohatství, které se dá směňovat, nebo pro nákup spec. věciček. Credity pro platby lodí, budov, výzkumu apodobně. Po nějakém delším uvažování jsem ale skoro vše vyškrtl. Bylo by to zbytečně složité a to nechci. Nechci, aby  hráč přemýšlel, kde má vzít dilithium. Takže jsem došel k závěru, že budu používat pouze credity a teď znovu začínám uvažovat o latiniu pro prémiové prvky ve hře.

Prémiové prvky chápejte jako spec. věcičky, které bude moci hráč např. najít ve vesmíru. Tedy si je nebude moci běžně koupit.

Co plánuji do dalších článků
Něco o tvorb architektury hry, návrh databáze, návrh prostředí, entity ve hře atd.

Pokud Vás zajímá více, sledujte tento blog. BUdu postupně přidávat další články, jak bude práce postupovat.

Petr Kobelka | Egoblog.cz | Tvorba www stránek - www.petrkobelka.cz

Petr Kobelka
Autor je zkušeným web developerem a programátorem s více než 10 letými zkušenostmi. Pracuje jako programátor pro známou Olomouckou společnost zabývající se tvorbou internetových a intranetových řešení. Spolu se zaměstnáním pracuje na volné noze a zabývá se tvorbou internetových stránek. Ve volném čase rád fotí, jezdí na kole, plave a cestuje.

Komentáře

E-mail je potřeba pouze pro vygenerování Gravataru!

Oups, žádné komentáře? Buďtě první !!!

Blog píše Petr Kobelka

Petr Kobelka - egoblog.cz

Žádám všechny, kteří mají zájem vkládat komentáře, aby se řídili pravidly NETikety. Komentáře, porušující tato pravidla můžou být bez varování smazány.